.posts recentes

. A linha do Vouga voltou a...

. Mosteiro de São Salvador ...

. ...

. No conforto da Neve

. IFLA e Lei de Bibliotecas...

. Manifesto 2022 para as Bi...

. Boavista

. Arca D’Água

. O Porto ainda a meio do s...

. O meu local de treinos

.arquivos

. Fevereiro 2023

. Janeiro 2023

. Dezembro 2022

. Novembro 2022

. Outubro 2022

. Setembro 2022

. Agosto 2022

. Julho 2022

. Junho 2022

. Maio 2022

. Abril 2022

. Março 2022

. Fevereiro 2022

. Janeiro 2022

. Dezembro 2021

. Novembro 2021

. Outubro 2021

. Setembro 2021

. Agosto 2021

. Julho 2021

. Junho 2021

. Maio 2021

. Abril 2021

. Março 2021

. Fevereiro 2021

. Janeiro 2021

. Dezembro 2020

. Novembro 2020

. Outubro 2020

. Setembro 2020

. Agosto 2020

. Julho 2020

. Junho 2020

. Maio 2020

. Abril 2020

. Março 2020

. Fevereiro 2020

. Janeiro 2020

. Dezembro 2019

. Novembro 2019

. Outubro 2019

. Setembro 2019

. Agosto 2019

. Julho 2019

. Junho 2019

. Maio 2019

. Abril 2019

. Março 2019

. Fevereiro 2019

. Janeiro 2019

. Dezembro 2018

. Novembro 2018

. Outubro 2018

. Setembro 2018

. Agosto 2018

. Julho 2018

. Junho 2018

. Maio 2018

. Abril 2018

. Março 2018

. Fevereiro 2018

. Janeiro 2018

. Dezembro 2017

. Novembro 2017

. Outubro 2017

. Setembro 2017

. Agosto 2017

. Julho 2017

. Junho 2017

. Abril 2017

. Março 2017

. Fevereiro 2017

. Janeiro 2017

. Dezembro 2016

. Novembro 2016

. Outubro 2016

. Setembro 2016

. Agosto 2016

. Julho 2016

. Junho 2016

. Maio 2016

. Abril 2016

. Março 2016

. Fevereiro 2016

. Janeiro 2016

. Dezembro 2015

. Novembro 2015

. Outubro 2015

. Setembro 2015

. Junho 2015

. Maio 2015

. Março 2015

. Fevereiro 2015

. Dezembro 2014

. Novembro 2014

. Setembro 2014

. Agosto 2014

. Maio 2014

. Março 2014

. Fevereiro 2014

. Janeiro 2014

. Dezembro 2013

. Novembro 2013

. Outubro 2013

. Setembro 2013

. Agosto 2013

. Abril 2013

. Março 2013

. Fevereiro 2013

. Janeiro 2013

. Dezembro 2012

. Outubro 2012

. Julho 2012

. Junho 2012

. Maio 2012

. Abril 2012

. Março 2012

. Fevereiro 2012

. Janeiro 2012

. Dezembro 2011

. Outubro 2011

. Setembro 2011

. Agosto 2011

. Junho 2011

. Maio 2011

. Abril 2011

. Março 2011

. Fevereiro 2011

. Janeiro 2011

. Dezembro 2010

. Novembro 2010

. Outubro 2010

. Setembro 2010

. Agosto 2010

. Junho 2010

. Maio 2010

. Abril 2010

. Março 2010

. Janeiro 2010

. Dezembro 2009

. Novembro 2009

. Julho 2009

. Junho 2009

. Maio 2009

. Abril 2009

. Março 2009

. Dezembro 2008

. Novembro 2008

. Julho 2008

. Junho 2008

. Maio 2008

. Março 2008

. Fevereiro 2008

. Novembro 2007

. Setembro 2007

. Junho 2007

. Maio 2007

. Abril 2007

. Março 2007

. Fevereiro 2007

. Janeiro 2007

. Dezembro 2006

. Novembro 2006

. Outubro 2006

. Setembro 2006

. Agosto 2006

. Junho 2006

. Maio 2006

. Abril 2006

. Março 2006

. Fevereiro 2006

. Janeiro 2006

. Dezembro 2005

. Novembro 2005

. Outubro 2005

. Setembro 2005

. Julho 2005

. Junho 2005

. Maio 2005

. Fevereiro 2005

. Janeiro 2005

.Subscrever por e-mail

A subscrição é anónima e gera, no máximo, um e-mail por dia.

Em destaque no SAPO Blogs
pub
Quarta-feira, 29 de Novembro de 2017

Novas normas para bibliotecas escolares

aasl_standards_300.jpg

National School Library Standards for Learners, School Librarians and School Libraries.  American Association of School Librarians (AASL) 2017 

ISBN-13: 9780838915790 

 

A Associação Americana de Bibliotecários Escolares (AASL) publicou um novo conjunto de normas para bibliotecas escolares em 2017. 

Aí são estebelecidos critérios paramedir o desempenho dos bibliotecários escolares.

São indicadas cinco funções para  o bibliotecário escolar: Lider, Companheiro de instrução, especialista em informação, professor e administrador de programa.

 

 

 

Table of Contents

Part I: Introduction and Overview


Chapter 1: Meet Your New Standards

  • How Did We Get Here? A Brief History of School Library Standards
  • Your Voice, Your Standards
  • Structure and Purpose of Your New Standards
  • Your Language of Growth and Competency
  • Connecting with Stakeholders: Personas Bring the Standards to Life
  • Getting Started with Your Standards: Scenarios for Professional Learning
  • Growing with Your Standards: Evaluation and Assessment
  • Questions for Reflective Practitioners
  • Appendices and Other Resources

Chapter 2: Introduction to the Learner Standards

  • Conceptual Overview of the Learner Standards
  • Questions for the Reflective Practitioner
  • AASL Standards Framework for Learners

Chapter 3: Introduction to the School Librarian Standards

  • Conceptual Overview of the School Librarian Standards
  • Questions for the Reflective Practitioner
  • Recommended Appendices
  • AASL Standards Framework for School Librarians

Chapter 4: Introduction to the School Library Standards

  • Conceptual Overview of the School Library Standards
  • Questions for the Reflective Practitioner
  • Recommended Appendices
  • AASL Standards Framework for School Libraries

 

Part II: Standards Integrated Frameworks


Chapter 5: Inquire

  • Inquire Learner Competencies in Depth
  • Inquire School Librarian Competencies in Depth
  • Inquire School Library Alignments in Depth
  • Inquire Best Practices
  • Recommended Appendices

Chapter 6: Include

  • Include Learner Competencies in Depth
  • Include School Librarian Competencies in Depth
  • Include School Library Alignments in Depth
  • Include Best Practices
  • Recommended Appendices

Chapter 7: Collaborate

  • Collaborate Learner Competencies in Depth
  • Collaborate School Librarian Competencies in Depth
  • Collaborate School Library Alignments in Depth
  • Collaborate Best Practices
  • Recommended Appendices

Chapter 8: Curate

  • Curate Learner Competencies in Depth
  • Curate School Librarian Competencies in Depth
  • Curate School Library Alignments in Depth
  • Curate Best Practices
  • Recommended Appendices

Chapter 9: Explore

  • Explore Learner Competencies in Depth
  • Explore School Librarian Competencies in Depth
  • Explore School Library Alignments in Depth
  • Explore Best Practices
  • Recommended Appendices

Chapter 10: Engage

  • Engage Learner Competencies in Depth
  • Engage School Librarian Competencies in Depth
  • Engage School Library Alignments in Depth
  • Engage Best Practices
  • Recommended Appendices

 

Part III: Assessment and Evaluation


Chapter 11: Meeting the AASL Standards: Measuring Success

  • Overview
  • Competency-Based Learning
  • Evaluation of a Responsive School Library
  • Recommended Appendices

Chapter 12: Measuring Learner Growth

  • Assessment in a Competency-Based Environment
  • Pre-Assessment
  • Creating a Formative Assessment Task
  • Rating Schemes and Scales for Formative Assessments
  • Applying the Assessment
  • Creating a Summative Assessment Task
  • Conclusion
  • Questions for the Reflective Practitioner
  • Recommended Appendices

Chapter 13: Measuring School Librarian Growth

  • Dimensions of Professional Activity
  • Domains of Professional Competence
  • Formative Assessment
  • Summative Evaluation
  • Using AASL Standards Framework for School Librarians to Conduct Professional Evaluation
  • Crosswalking Educator Evaluation Forms to School Librarian Standards
  • Conclusion
  • Questions for the Reflective Practitioner
  • Recommended Appendices

Chapter 14: Evaluating School Libraries

  • Planning for an Effective School Library
  • School Library Responsibilities at the Building Level
  • School Library Responsibilities at the District Level
  • School Library Responsibilities at the State Level
  • Evaluating the School Library Using the Key Commitments
  • Outcomes-Based Evaluation
  • Questions for the Reflective Practitioner
  • Recommended Appendices

 

Part IV: Scenarios for Professional Learning


Chapter 15: Getting Started with the Standards: Scenarios for Professional Learning

  • Recommended Appendices
  • District School Library Director
  • Elementary School Librarian
  • Middle School Librarian
  • High School Librarian
  • Pre-Service Educator and Researcher
  • Library Assistant/Paraprofessional


Appendixes

  • Appendix A. Implementation Plan Overview
  • Appendix B. History of School Library Standards and Guidelines
  • Appendix C. Annotated List of AASL Position Statements
    • C1. Definition of an Effective School Library Program
    • C2. Appropriate Staffing for School Libraries
    • C3. Instructional Role of the School Librarian
    • C4. Preparation of School Librarians
    • C5. Role of the School Library Program
  • Appendix D. Library Bill of Rights
  • Appendix E. Interpretations of the Library Bill of Rights
    • E1. Access for Children and Young Adults to Nonprint Materials
    • E2. Access to Resources and Services in the School Library Program
    • E3. Advocating for Intellectual Freedom
    • E4. Challenged Resources
    • E5. Diversity in Collection Development
    • E6. Internet Filtering
    • E7. Privacy
  • Appendix F. LLAMA’s 14 Foundational Competencies
  • Appendix G. Code of Ethics of the American Library Association
  • Appendix H. Evidence of Accomplishment
  • Appendix I. Useful Verbs

 

publicado por antonio.regedor às 11:52
link do post | comentar | favorito

.mais sobre mim

.pesquisar

 

.Fevereiro 2023

Dom
Seg
Ter
Qua
Qui
Sex
Sab
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28

.tags

. todas as tags

.favorito

. Livros que falam de livro...

. Uma compra  no supermerca...

. Dança

. Elle foi à Pharmacia

. Tanto tempo e tão pouco ...

. Rebooting Public Librarie...

.links

blogs SAPO

.subscrever feeds